lördag 28 maj 2011

I'm a loser baby

Så var två familjeveckor i Turkiet till ända. Det har varit härligt men som alltid är det så himla skönt att komma hem. Jag hade en kollega tidigare som aldrig ville åka utomlands för hon fick sådan ångest när det var dags för hemresa. Det är inte en känsla jag känner igen mig i. Är man hemmakatt så är man...

Hur som helst. Mammafluffet runt magen har nu antagit formen av en hängbuk efter två All inclusive-veckor. I snitt har 6 efterrätter legat på min tallrik varje kväll varav 3 slunkit ner i min mage helt och hållet. De flesta har varit indränkta i honung. Det är tydligen min grej det där. Honung. Men det verkar också ge en mätt och belåten bebis. Molly har sovit i 11 timmar i sträck vissa nätter. Och på köpet har jag gått ner 2,5 kilo. Är det detta man kallar för win-win?

2 kommentarer:

ak sa...

Det later ju alldeles stralande! Mums!

30-nånting sa...

Det känns strålande, ak.