torsdag 10 februari 2011

In sickness and in health

Stackars mig. Med två veckor kvar till beräknat datum har jag gått och fått en av de värsta magsjukor jag någonsin haft. Jag får sitta på toaletten och samtidigt kräkas i en hink.

Inte så fräscht.

Nu sippar jag vätskeersättning och avslagen Coca-Cola när jag egentligen är så törstig så att jag skulle kunna bälga i mig flera glas. Hoppas att det hjälper.

Jag hade egentligen tänkt att det skulle passa bra om Turbo kom i dag, men nu får h*n tjå sig lite. Jag pallar inte en förlossning direkt på den här sjukan.

6 kommentarer:

Lfthmn sa...

Men stackars!

Jag har faktiskt funderat på vad som händer om man ska föda barn och blir typ magsjuk samtidigt. Man kan ju knappt stå upp om man har en riktig influensa, hur skulle man då kunna föda barn?

Hoppas du blir frisk snart!

30-nånting sa...

Tack Skrållan!

Jag pratade med förlossningen i morse och de sa att det inte är ovanligt att en sådan här sjuka startar igång förlossningen och en kompis till mig råkade faktiskt ut för det. Så jag är glad så länge jag får behålla drycken jag pytsar i mig och livmodern håller sig lugn...

Amanda sa...

Nä fy faan, stackare!
Fast hoppas lite det drar igång. Gå och vänta för många veckor är inte heller käckt...

Skrållan, man får en sån störd adrenalinchock under värkarna så det fixar sig liksom (jag kräktes och bajsade jättemycket 'överallt' kändes det som under mina sex timmar - ingen egen toa på förlossningsrummet heller, så värdigt att lulla ut i korridoren bland alla andra på väg till allmänna toan liksom, med öppen särk + naken rumpa! Not. Men som det kom fram efteråt så var det enda "illa" när jag spydde i ett handfat. Alla har liksom så fullt upp med sig själva, även om E retade en tjej lite som hade brölat som helvete efteråt.)

30-nånting sa...

Tack Amanda, och bara jag får i mig lite mer Cola ska nog det här gå bra. Har lite sammandragningar men inga förvärkar, men till helgen kan det få dra igång. Alternativt precis när vi lämnat Mira på dagis på måndag så att barnvakten inte behöver vakta så länge (hoppas hoppas) innan E kan komma hem igen.

Anonym sa...

Har två jobbarkompisar som hade magsjuka men som sen visade sig vara starten på det hela... så vem vet ;-)

30-nånting sa...

oskrivnablad, än så länge är allt lugnt så jag får nog vänta ett tag till...