tisdag 8 februari 2011

Footloose

På tal om svullnad förresten så fotade jag mina fötter i går för att lägga ut på bloggen och visa hur hemska de ser ut.

Men jag ska bespara er den bilden för jag ska på fotvård i morgon och det är mycket välbehövligt.

I stället tänker jag ha den här bilden i huvudet de återstående veckorna och tänka på att mina fötter en gång har sett normala ut. (Och att jag faktiskt en gång har kunnat se dem och vidröra dem utan att det känns som om lungorna ska pressas upp genom halsen.)

2 kommentarer:

Lfthmn sa...

Jag har på något vis så svårt att förstå att det kan kännas så att vara gravid men jag har nog en väldigt romantiserad bild av tillståndet. Rätt vad det är sitter man väl där själv och tycker att livet är skit (nåja) för att man inte ens kan måla sina egna tånaglar! :-D

30-nånting sa...

Ja du Skrållan, men så är det också stor skillnad på första och andra graviditeten för mig. Den första var otroligt harmonisk och lättsam, medan den här har varit lite tyngre och ganska mycket tyngre nu på slutet.

Så visst kan det vara en mycket romantiskt tid också. Det blir som det blir helt enkelt (och så känns det ju inte alls lika spännande andra gången så det har väl också med saken att göra...)