tisdag 23 februari 2010

...when you kiss me...

Jag har bristande respekt för människor som är paniskt rädda för sjukdomar och att bli sjuka. Visst, Miras kräkis hade jag (och hon) gärna varit utan men vad tusan, alla blir vi sjuka nu och då. Dessutom tycker jag ofta att det är dom som försöker hålla sig undan sjukdomar som blir sjukast.

I dag på öppna förskolan till exempel. Jag tror att Mira är trött för hon hänger så mycket på mig. Under sångstunden känner jag att hon är varm, men ibland tycker jag att hon är jättevarm utan att det är något så jag ber en annan mamma känna (Mira har nästan aldrig haft feber). Fortare än man hinner säga "böldpest" har den här mamman kastat sig bakåt och säger "Inga sjuka barn i närheten av mig!".

Vi gick hem med en gång såklart. Det hade vi gjort även utan hennes panik. Nu sover Lillan och jag känner att jag ogillar den där mamman lite från och med nu.

2 kommentarer:

Amanda sa...

>Dessutom tycker jag ofta att det är dom som försöker hålla sig undan sjukdomar som blir sjukast.

EXAKT, det är dom fånarna som aldrig låter sitt immunförsvar byggas upp!!!

30-nånting sa...

Helt rätt Amanda. Jag förmodar att vi redan har smittat den där mamman.