onsdag 22 augusti 2012

Firarmiddag

I kväll firas det på storslaget vis här hemma! Fiskpinnarna fräser på spisen och jag vet att tjejerna garanterat äter sig mätta i kväll.

Det är mycket som händer just nu. Jag gillar det, trots lite lätt spänningshuvudvärk varje dag pga alla tankar som trängs i huvudet.

I fredags jobbade jag min sista dag. I söndags hade vi visning och i söndags flög E norröver för sina första dagar på jobbet.

Men det är inte därför vi firar med fiskpinnar. I dag har vi även sålt vår lägenhet och kan pusta ut. Vi får lite pengar över och det känns suveränt! Nu är det mesta på plats. Vi har ett hus att flytta in i. E har ett jobb. Tjejerna har fått förskoleplats. Jag är arbetslös... Ja just det. Bara ett litet krux kvar. Men herregud. Jag har ju hela september på mig att fixa någon form av anställning. Än så länge är jag faktiskt inte orolig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, vad häftigt! Nu faller det på plats. Och den där sista lilla detaljen är ju lättare att ta tag i när du också är på plats, i nya hemstaden. Sådetså! Kram och lycka till!

30-nånting sa...

Åh tack Suz! Jag tänker ofta på det Kajsa Ingmarsson sagt i ett par intervjuer. "Är det rätt så går det lätt". Den devisen har funkat i de flesta fall för oss och så även denna gång. Det var nog rätt tidpunkt nu.