söndag 12 februari 2012

Prestationsångest

I dag har jag och Mira ritat. Jag är otroligt usel på att rita som ni ser, men nu har jag omfamnat min uselhet och kör på bara. Det blir mycket roligare så.

I dag gjorde jag ett rent beställningsjobb. En tiger var det första som beställdes. Jag hade bara hunnit göra konturerna när Mira sa: "Det där är ingen tiger, det är en hund.". Och visst hade hon rätt i det, men lite gula och svarta ränder senare så var hon med på banan.

Jag tänker att om hon ser att jag tycker att det är kul att rita, även om tigern ser ut som en hund, kanske hon slipper den prestationsångest jag hade förr när jag skulle rita något. Det vore skönt.

4 kommentarer:

Erika sa...

haha åh exakt så där ser det ut när jag ritar också! men jag hade för mig att du var bra på att rita? iaf när du var liten? vad hände?

Erika sa...

Fast jag tycker nog att du ritar bättre ... det ser jag nu när jag tittat lite närmare. Identifikationen ligger i responsen från den som man ritar för. Hehe.

Anna sa...

Gillar krokodilen som biter tigern i svansen :)

30-nånting sa...

Åh nej Erika, jag har aaaaldrig varit bra på att rita. Jag grät krokodiltårar när jag inte fick till en teckning till skolan på lågstadiet. Drama-queen, vem?

Anna, bra spanat där. Det är lite av min favorit också, och det syns inte på fotot men det är också ett tält och en tiger på väg in i tältet. Mira är lite blodtörstig verkar det som.