tisdag 1 november 2011

Faceplant

Och där. Precis där kom hösten och gav mig en käftsmäll. Som den alltid gör.

Tiden när det mest bara känns mörkt och de flesta löven har trillat av känner jag mig helt utslut. Ingen energi.

Mina fina föresatser om att äta nyttigare höll i sig till nu ungefär. Nu vill jag vräka i mig fett och socker utan att behöva tänka på morgondagen. Jag vill äta upp mig för att sedan gå i ide.

Men det är bara att klistra på ett leende och hoppas att ingen märker hur trött jag ser ut.


2 kommentarer:

Linda sa...

Själv älskar jag hösten! Kanske du skulle behövar äta D-vitamintabetter. En är mina vännen är som du, väldigt trött på hösten, och sen hon började knapra D-vitamin är hon mycket piggare. Gå i ide är ju en bra idé bara lite svår att genomföra.

30-nånting sa...

Tack för tipset Linda. Det måste testas! (Fast det borde gå att genomföra ide idén tycker jag. Bara viljan finns...)