lördag 4 juni 2011

Big big girl

Jag är så stolt i dag. Över min stora lilla tjej. Jag satt och ammade på vårt lilla torg när Mira sa att hon ville ha ett äpple. Det står en gubbe och säljer frukt på torget varje dag så jag tog en rövare och gav Mira en tjuga och sa åt henne att gå och köpa ett äpple av honom.

Och döm om min förvåning när hon knatar iväg, står och väntar på sin tur och när det väl är hennes tur så kommunicerar hon så pass bra med mannen (jag satt så långt bort så jag hörde inte vad som sades) att hon får sitt äpple, hon lämnar ifrån sig sin peng och han hämtar växel och ger henne.

Herregud, två och ett halvt år going on tretton.

Och stoltheten i hennes blick när hon kom tillbaka gick inte att ta miste på, den såg jag trots mina stolta tårar i ögonen.

Inga kommentarer: