lördag 9 april 2011

Dag 5 - en låt som påminner dig om någon

Åh, nu gäller det att välja mellan två personer. Han med stort H som jag svärmade för så enormt mycket i gymnasiet eller Rockabillykillen jag var förtjust i på högstadiet. De har varsin låt som är så intimt förknippade med dem. Svårt.

Men jag kör på Rockabillykillen. Precis innan sommarlovet i sjuan åkte jag till Turkiet i två veckor med familjen och när jag kom hem hade allt förändrats. Plötsligt hade vi tjejer börjat umgås och hänga med killar. Jag fattade inte alls hur det hade gått till och kände mig väldigt utanför. Men efter ett tag så kände jag mig också som en del i gemenskapen och jag tror att vi alla turades om att vara lite förälskade i varandra. Rockabilly gick en klass över mig och han var en av de där söta killarna som körde moppe och som började dricka i åttan = lite lagom "farlig".

Rockabilly älskade musik och ibland gick jag och min dåvarande bästis Bysan dit och hängde på hans rum och lyssnade på musik. En gång när vi var där (detta var 92-93 någon gång) pratade vi om den här låten och jag sade att jag tyckte att den passade så bra in på mig. Rockabilly började översätta låten medan artisten sjöng och jag minns hur starkt det kändes. Att Rockabilly fick veta allt det där som jag kände för honom, utan att han fattade att det var honom jag tänkte på när jag hörde låten. Fast innerst inne önskade jag ju såklart att han skulle fatta och bara ta mig i sina armar och kyssa mig.

Det här är låten som får mig att tänka på honom:


Inga kommentarer: