onsdag 3 november 2010

Slacker eller smart?

Jag är hemma från jobbet i dag. En dunderförkylning har tagit min kropp i besittning och jag har legat i sängen/soffan hela dagen.

Men ett samtal hann jag med. Till Försäkringskassan. Jag funderar starkt på att gå ner i tid. (Det trodde jag aldrig att jag skulle göra) Jag känner att det tar emot mycket mer i min kropp under den här graviditeten än det gjorde med Mira. Jag mår bra och har inga direkta graviditetskrämpor, men det har varit ganska stressigt de senaste två månaderna på jobbet och min kropp har sagt stopp! Så nu tror jag att jag faktiskt måste lyssna på den och försöka varva ner litegrann. Den här turbon jag har i magen lär ju inte bli lugnare av alla stresshormoner som rusar runt och jag mår inte heller särskilt bra av dem.

Så nu gäller det att andas, känna "det är ju bara ett jobb" (obs! mycket svårt för en högpresterande "duktig" flicka) och tänka på mig själv, den lill* i magen och min familj.

Jag måste bara våga lägga fram förslaget för min chef först...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det gick bra!!
/Emm

30-nånting sa...

Emm, jag har inte vågat ännu...