fredag 12 november 2010

Officiell slacker

Från och med 1 december är jag 10% slacker. Hemma varannan fredag. Först tänkte jag att Mira skulle få vara hemma med mig, men min härliga barnmorska satte stopp för det. Hon tyckte att jag skulle ta för mig lite av tid hemma själv och jag var inte svårövertalad kan jag säga. Mira får gå kortare dagar de fredagarna jag är hemma så får hon det bästa av två världar tänker jag - massor av lek och bus på dagis och en glad morsa som hämtar henne utan att vi måste stressa hem för att hinna med middagsmaten.

Oj vad jag längtar till december!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Din BM gjorde rätt!
(Vi har just gått upp i dagistid och det är en god-send)

30-nånting sa...

Min BM är verkligen toppen! Och en kollega bekräftade bara mitt beslut när hon sa att det är mer synd om Mira om hon måste vara hemma med trött mamma i stället för att få leka med sina kompisar. Hon älskar ju dagis!