torsdag 4 juni 2009

Ring, ring

Jag var och lämnade in min förlovningsring i tisdags. Det ska sättas i stenar i den och sedermera blir det också min vigselring. Självklart kunde guldsmeden plötsligt inte sätta i små stenar på det vis som han sa skulle gå så bra i december, så då fick jag blinga på ringen ännu mer (osis va!?). Ta större stenar. Dyrare blev det, men för tusan, jag har ju bara tänkt gifta mig en gång.

Dock tänkte jag inte gå till några överdrifter som en kompis till mig berättade häromdagen. En bekant till henne insåg att hennes ring skulle bli så dyr så att de inte skulle kunna ha det bröllop de hade tänkt sig. Vad göra? Självklart så skippade de bröllopet och gifte sig i rådhuset så att hon fick ringen hon ville ha.

Eh.

Jag väljer festen alla gånger. Lätt som en plätt!

Inga kommentarer: