söndag 27 januari 2013

Kalashelg

I fredags skrevs alla papper på så nu är det officiellt. Jag börjar den 25 februari och det ska bli så kul. Ja faktiskt. Jag gillar ju att jobba.

I övrigt har det varit kalas för Mira i helgen. Kul att se dynamiken mellan kompisarna på dagis. Mira och grabbarna roade sig själva i två timmar medan de två bästisarna inte kunde göra något utan varandra och helst ville bli underhållna.

Då undrar ju jag om man måste vara lekledare när man har kalas eller om det är ok att låta barnen löpa bara?

5 kommentarer:

Erika sa...

Hurra för dig! Tu tut tuut! (det var jag som blåste i en sån där kalastuta)

30-nånting sa...

Haha tack för tutet!

Amanda sa...

Åh! Ge mig dina bästa kalastips please.
Ska snart ha 1:a någonsin för typ 16 barn mellan 1,4 och 9 ... i vabruari ... man kan inte va ute ... och hälften är allergiker
(be för mig)

30-nånting sa...

Åh herregud, kalastips... Vi hade sex fyraåringar och en tvååringar och jag hade ingen plan. Det enda vi arrangerade var fiskdammen. Men vi gjorde en glasstårta (perfekt för allergier om det finns mjölkfri glass vill säga) och så fick de också göra egna glasstrutar. Vi hade massa olika strössel och såser.

I efterhand borde vi nog ha planerat åtminstone en aktivitet till, men vi lekte lite kurragömma och det var kul.
Lycka till!

Amanda sa...

Tack!
(Tänker inne-picnic på golvet med lite påsktema - de får kaninöron.
Kan 'kolla film' vara en aktivitet..? ;)