onsdag 13 juni 2012

Jag väntar under mossan - min lilla recension

Först och främst ska jag säga att jag läst allt av Amanda Hellberg och jag tycker att hon går från klarhet till klarhet. Hon är expert på att bygga upp en stämning där det känns som om vad som helst kan hända när som helst.

I den här boken skriver hon för en yngre publik, men gillar du en historia om en stark ung tjej som plötsligt finner sig ansikte mot ansikte med ett skogsrå, Näcken och en riktig otäcking som får det att krypa i kroppen ska du läsa denna bok.

Jag läste ut boken på en pendling tur och retur till jobbet. Historien har ett högt tempo och huvudkaraktärer som jag snabbt sympatiserar med. Jag gillar den här boken skarpt. Hade jag läst den när jag var 12-13 hade jag fullkomligt älskat den! Spänning, en gnutta skräck och ett litet löfte om framtida kärlek. Vad mer kan man begära?


3 kommentarer:

Amanda sa...

Åh, tack!!

A-K sa...

Jag har aldrig läst något av Amanda fast jag följt hennes blogg ett tag. Verkar svårt att få tag i hennes böcker om man inte beställer. Men det är kanske dax nu ;)

Lfthmn sa...

Amanda är bäst! Jag läser Tistelblomman nu. Yummi!