söndag 7 augusti 2011

Sensory overload

Jag har varit på bio i kväll och precis när jag skulle kliva av bussen på väg hem kände jag den. Doften. Doften av skog, mylla, tallbarr. Den slog emot mig som en våg, förmodligen var det skogsmullen som satt precis vid utgången som utsöndrade den och jag minns.

Minns hur jag och min bästis, Hovmästarinnan, råkar på en porrgömma i skogen. Sådär som man kunde göra innan internet fanns. Jag kommer faktiskt inte ihåg vilka tidningar vi hittade men jag minns att de var små. Och jag minns särskilt novellen "Petting med morsan". En titel som genast väckte ett stort intresse hos oss. De luktade precis som skogsmullen på bussen gjorde. Han luktade som en porrgömma med andra ord. Nån ska väl göra det också...

2 kommentarer:

ak sa...

Hahaha, du är ju för härlig! Tack för fin läsning :D

30-nånting sa...

ak, väl bekomme!