fredag 26 augusti 2011

Hamster

Tillbaka i vardagen, med en dator som krånglar med r:en (dvs detta var en mycket jobbig mening att skriva), en stor tjej som precis börjat acceptera att alla hennes kompisar försvunnit och att en massa nya småttingar ska ta deras plats och en liten tjej som lipar så fort jag vänder ryggen till.

Dagarna susar förbi och jag är nästan så fet så att jag blir äcklad av mig själv. Perfekt då att jag och Chloë ska köra igång ett vad igen. Åtta kilo ska bort och flåset bli bättre - så att jag slipper gå runt i luftiga sommarklänningar hela hösten.

Molly är en gladskit, så länge hon får vara med. Bara någon sitter bredvid henne kan hon ligga och gurgla nöjt en bra stund. Men råkar hon känna att hon blir övergiven så blir det drama, på en gång. Tårarna sprutar och hon ser helt förstörd ut.

Mira har blivit så stor i sommar. Plötsligt kan vi prata och resonera med henne på ett helt annat sätt. Det är roligare att leka med henne och lyssna på hennes fantasier och hon älskar fortfarande att dansa.

Jag och E har haft en toppensommar tillsammans, vi har faktiskt lyckats utnyttja barnvakter och umgås en del och vi gillar varandra fortfarande, det gör vi.

De flesta dagarna är livet på topp faktiskt, och de dagar det inte är det försöker jag dumpa så mycket som möjligt på E. Det funkar det också.

Inga kommentarer: