onsdag 14 juli 2010

Packad

I morgon bilar E och Mira upp till norr. Alla pinaler är packade och som vanligt har vi tagit med oss alldeles för mycket. E är förvånansvärt lugn inför resan. Själv skulle jag nog vara lite hispig inför ca 12 timmars resa (då inkluderar jag alla raster de måste ta) norröver med Lillan. Men det är bra, det betyder att de kommer att ha en bra dag.

Mira och E har blivit världens team sedan jag började jobba. De har sin lilla värld de rör sig i och de verkar ha så kul tillsammans. Jag älskar att se dem tillsammans och blir så stolt när jag ser dem spankulera och filosofera. Mira har blivit så stor och jag fattar inte riktigt hur det gått till.

Själv har jag bara två kontorsdagar kvar innan jag kan ta en rejäl paus från jobbet. Det ska bli mycket skönt. Framför allt för att vi fortfarande har en värmebölja i landet och för att temperaturen på kontoret i går nådde 34 grader. Jag höll på att spy. På riktigt.

Nu hoppas jag ju självklart att värmeböljan håller i sig på min semester också. Jag vill bada! Vältra min vita kropp i havsvatten och soltorka på altanen. Läsa några sidor i en bok och umgås med Mira och E och resten av familjen och alla vänner. Det kommer bli fint det här.

Inga kommentarer: