fredag 9 juli 2010

Livet - eller något liknande

Det händer mycket just nu. Roliga och spännande saker som gör mig nyfiken och förväntansfull. Och hemska fruktansvärda saker som skär i hjärtat. Vi är inte drabbade av några hemskheter men en person i min närhet är det.

Ibland känns livet så orättvist. En vän som borde uppleva en förväntansfull och kärleksfull sommar får i stället genomgå den största krisen i sitt liv. Och det finns ingenting jag kan göra för att hjälpa till eller underlätta. Det är som det är.

Så det är det jag gör just nu. Försöker få rätsida på det här som liknar livet.

2 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

så olika det kan vara.

30-nånting sa...

Visst är det så Glamour. Jag tycker att det är lite svårt ibland att navigera när sådant här händer. Men jag har blivit mycket bättre på det.

Kul att du hittat hit förresten.