torsdag 16 juli 2009

Klädlina

I morse på min och Miras morgonpromenad såg jag en skjorta ligga i ett dike. En riktigt fräsch skjorta, kanske använd en gång och förmodligen tappad väldigt nyligen.

Jag undrar hur sådant där går till? Är mannen i fråga på väg hem, känner att han håller på att förgås av värmen och bara MÅSTE få göra sig av med sin skjorta? Eller kastar han av sig den i ett ystert glädjerus och glömmer bort att få med sig den hem?

Ännu mer förbryllad blir jag när jag ser en sko ligga vid sidan av vägen. Det händer nu och då att jag ser det men det har banne mig aldrig hänt mig. Hur är det ens möjligt att bara tappa EN sko?

Jag tänker djupa tankar just nu. Avgrundsdjupa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår verkligen folk som bara måste ta av sig skjortan på väg hem. Inga konstigheter.

E

30-nånting sa...

Haha, eller jeansen, skorna och kalsongerna!