fredag 29 maj 2009

Klassträff

Häromdagen mötte jag en skolklass när jag och Mira var ute på vår förmiddagspromenad. Utan att veta något om barnen jag mötte kunde jag direkt peka ut vilka typer de var.

Det var sporttjejerna.

De coola tjejerna.

"Nördarna".

Och så de som inte får vara med och i stället "väljer" att ställa sig utanför och markerar det tydligt i sina kläder och sin attityd.

I princip alla tjejer jag mötte gick två och två. "Nördarna" däremot var tre stycken. Och killarna kom i en stor skock.

Jag minns hur det var. Hur viktigt det var att ha en bästis. Och oavsett hur elak min bästis var mot mig hade jag i alla fall en. Inte ens det faktum att varenda tjej i klassen ville dela stuga med mig på en skolresa kunde muntra upp mig om min bästis var sur på mig.

Nu har jag ett par vänner som står mig jättenära och det är jag glad för. De möter olika behov hos mig och fyller på med olika energier. Helt underbart!

Inga kommentarer: