söndag 31 maj 2009

Helgtrevligheter

Åh, jag har haft en helt underbar helg. Den började i fredags när jag, redan innan E kom hem, bad att få "semester". E har varit borta två helger i rad och även om han kanske inte var så utvilad när han kom hem så har han ändå varit iväg. Dessutom har jag känt att jag börjar bli en sådan där morsa. En sådan som tror att hon är den som har koll på allt och därför tar på sig att ha koll på allt och därför dubbelkollar allt den andra gör. Jag vill inte bli en sådan morsa! Jag är den som är hemma mest och naturligtvis blir det också så att det är jag som har mest koll på vad som finns i skötväskan, mat- och sovtider och vilka kläder som passar just nu. Men i helgen tog jag semester. Mest från mig själv faktiskt. E har haft koll på mat- och sovtider och på garden partyt vi var på i går var det han som skötte läggning och gick runt med baby watchern. Själv drack jag vin (träningslägret inför bröllopet har officiellt börjat). Semester - fina grejer det där!

Hur som helst. Fredagen inleddes med middag på balkongen. Mira fick knappt i sig någon gröt där hon satt och var söt i sin lilla solhatt. Det fanns ju så mycket spännande att glo på. Sedan hade jag och E filmkväll. Det var längesedan.

Lördagen blev lugn för mig, med en tupplur mitt på dagen, och E som skötte den mesta markservicen. Sedan iväg på en mycket trevlig grillfest med god mat, gott vin och massor av folk som ville supa ner mig. (Det kändes som när jag gick i högstadiet och skulle dricka starköl för första gången).

I dag har vi bara myst alla tre. Mira har varit en underbart glad bebis, vi tog en promenad i solen med varsin glass i handen (Mira sov påpassligt just då så hon fick ingen glass) och nu blir det soffmys.

Jag känner mig så otroligt avslappnad och glad i dag. Precis som det ska kännas efter en toppenhelg.

Inga kommentarer: