tisdag 4 maj 2010

Härmapa

I brist på annat får litteraturen inspirera mig i livet. Jag vet inte om det betyder att livet jag lever just nu är extra fattigt eller att jag läst bra böcker på senare tid.

Jag har fått dille på att hitta popcornkryddor. Tydligen måste jag ta mig till en amerikansk specialbutik för att hitta det så jag provar mig fram med olika örtsalter. Allt enligt Dagen efter av Lionel Shriver.

Jag har börjat skölja Miras hår med en vattenkanna i stället för med duschmunstycket. Vattnet strilar så snällt över hennes lilla huvud och korpulenta kropp och jag hinner alltid fösa undan eventuella ögonsvidarrännilar. Jag härmar bara tant Lovey i Flickorna av Lori Lansens som jag just läst ut och verkligen gillade.

Jag börjar bli lite orolig för vad som kan komma ut av Onekligens fina bok Det är så logiskt alla fattar utom du som jag läser just nu. Ett svärmeri så här på vårkanten kanske?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Böcker är väl livet? ;-)

30-nånting sa...

Visst är det så! Kul att du hittat hit förresten. Jag gillar din blogg och blir avundsjuk på att du får bokpaket hemskickade... Hur blir jag som du?

Anonym sa...

Haha. Bli inte det! Jag har bara mejlat runt till förlag och talat om att jag finns, gett dem min adress och sagt "recensionsexemplar ja tack", ungefär.
Kul att du gillar bloggen. Jag hittade till din via någon barn- eller mammablogg men insåg snabbt att vi även har andra beröringspunkter ;-) !