söndag 7 oktober 2007

Sunday morning

Vilken bra helg jag har haft hittills. Och jag tror inte att slutklämmen kommer att bli så illa heller! I fredags hade vi middag och det blev riktigt gott och det var mycket trevligt. Det blev lagom sent också. Sådär så att jag faktiskt kunde ta mig upp på lördagmorgonen. Hela dagen i går spenderades på Ekerö hos en tidigare kollega till mig som just har adopterat två flickor från Indien. De var så otroligt söta och det var så mysigt att få se hela familjen tillsammans. De har längtat efter barn så länge och är som gjorda att vara föräldrar och det var inte fy skam att få skvallra lite om gamla jobbet heller.

På kvällen gick jag och E ut och käkade. Det var längesedan vi gjorde det bara vi två och det var gott och jättetrevligt. Bara att sitta och titta på varandra och prata på om allt möjligt. Varje gång vi varit ute och ätit säger vi att vi måste göra det oftare. Men så blir det aldrig. Jag undrar varför det är så när vi båda tycker om det så mycket? Strax ska jag iväg på brunch sedan blir det skaka rumpa på dansen. Allt som allt en mycket bra helg och grym uppladdning inför en ganska tuff vecka med mycket resande.

3 kommentarer:

Emm sa...

Låter underbart.....

Anonym sa...

Svar till din kommentar till Ett liv i exil.
Du sa att du var halvdöd hela dagen efter att ha blivit väckt av ett litet barn tidigt....
Tänk sen när du själv har barn och känner så VARJE DAG! ;) ...det här var ju bara en dag och dessutom inte ditt eget barn, haha.
Men det brukar ordna sig! Harebra!

30-nånting sa...

emm, det var en mycket bra helg!

lilla jag, jag vet. Jag beundrar verkligen alla föräldrar därute...